Meditace #231

VYVOLENÍ K LÁMÁNÍ
"Ne vy jste vyvolili mne, ale já jsem vyvolil vás."
— Jan 15,16
Rozjímání
Každá eucharistie začíná tím, že je chléb vzato – odděleno, vybráno, pozdvihnuto. Stejně tak i my jsme byli vzati – ne proto, že bychom byli lepší, ale protože jsme milováni. Být vyvolen znamená být viděn Bohem v celé své jedinečnosti. Je to tiché, ale hluboké pozvání: "Jsi můj. Patříš mi. Jsi milován."
Tato pravda je základem každé eucharistie. Když se chléb pozdvihuje, připomíná nám to, že i my jsme pozvedáni – z každodennosti, z pochybností, z pocitu bezvýznamnosti. Bůh nás volí ne proto, abychom byli nad druhými, ale abychom se stali chlebem pro druhé – lámáni a rozdáváni v lásce.
Podněty k meditaci
- Kde ve svém životě zakouším, že jsem "vzata/vzat" – vyvolen Bohem?
- Jak reaguji na tuto pravdu? Přijímám ji, nebo ji zpochybňuji?
- Kdo v mém okolí potřebuje slyšet, že je také vyvolený a milovaný?
Modlitba za živé
Pane Ježíši, děkujeme Ti, že nás volíš znovu a znovu, i když se cítíme nehodní. Dej nám milost přijmout své vyvolení a žít z něj každý den. Ať jsme jako chléb – pozvednuti, požehnáni, lámáni a rozdáváni pro druhé. Amen.
Modlitba za zemřelé
Bože věčné lásky, přijmi do svého království všechny, kteří uvěřili, že jsou Tebou milováni. Ať spočinou v Tvém náručí, kde už není bolest ani pochybnost, jen věčné přijetí. Amen.
(Eucharistické meditace jsou zpracovány podle Henri Nouwena, 1993)